הדאגה בתפוצות ליהודי ישראל: נשיא הקהילה בארגנטינה בראיון

פנחס בן זיו No Comments on הדאגה בתפוצות ליהודי ישראל: נשיא הקהילה בארגנטינה בראיון

נשיא הקהילה היהודית הגדולה בדרום אמריקה הרב אברהם ענתבי התראיין בתוכנית 'הפוך על הפוך' ושוחח עם הרב משה בן לולו על תחושות יהודי התפוצות ברקע המלחמה הקשה בארץ. על הקהילה: "קהילת 'שובה ישראל' הביאה לארגנטינה את המציאות של חיי תורה, כיום כבר יש לנו 12 כוללים בסביבה, לצד ישיבות ותלמודי תורה". האזינו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב אברהם ענתבי נשיא הקהילה הגדולה בדרום אמריקה שוחח עם הרב משה בן לולו בתוכנית 'הפוך על הפוך' וסיפר על תחושות יהודי התפוצות ברקע המלחמה הקשה בארץ והמראות המזעזעים. הרב ענתבי, ששוהה בימים אלו בארץ עקב שמחה משפחתית, מספר כי אמו המתגוררת בארגנטינה מחייגת אליו כל מספר שעות לשאול בשלומו, נוכח המצב בארץ.

הרב הוסיף וסיפר על מצב היהדות בארגנטינה: "אנחנו הקהילה החלוצה, 'שובה ישראל', אנחנו הבאנו לארגנטינה את המציאות של חיי תורה, כיום כבר יש לנו 12 כוללים בסביבה, לצד ישיבות ותלמודי תורה". הרב ריגש ואמר: "קול חי תמיד איתי, אתם עושים עבודת קודש, קידוש ה' גדול מאוד. אנחנו לא יכולים להאזין בחו"ל אבל בכל ביקור בארץ אנחנו מחוברים ל'קול חי' ומעשירים את הידע בשיעורי תורה ולימוד דברים חדשים. תמשיכו להגדיל תורה ולהאדירה בדרך המסורה".

והמלצה לסיום: "בואו אלינו לביקור, ולא תאמינו שאתם בסוף העולם. נראה ממש כמו בני ברק וירושלים. קהילה עשירה שוקקת חיים".

האזינו



0 תגובות